lauantai 14. joulukuuta 2019

Lisämyynnin ja Ristimyynnin erot

Merkitykset ja Eroavaisuudet


Lisämyynti:

Lisämyynti tarkoittaa sitä, että myydään asiakkaalle enemmän kun hän tuli hakemaan. Esim. jos asiakas tulee ostamaan autoa, yritä myydä hänelle myös talvirenkaat

Ristimyynti:

Ristimyynti on myyntistrategia, jolla kasvatetaan kokonaismyyntiä. Ristimyynnissä asiakkaalle tarjotaan mahdollisuus ostaa oheistuotteita tai tuotteeseen yhteensopivia muita tuotteita. Yksinkertaisimmillaan ristimyynti on myyjän ehdotus lisäjuomasta tai ateriatarjouksesta pikaruokaravintolan kassalla.

Miten itse lisään ja tehostan lisämyyntiä:

Jos asiakas on ostamassa led-valoja, voin kysyä tarvitseeko hän niihin pattereita. Työpaikallani voimme asettaa korin täynnä pattereita led-valojen viereen. Se usein helpottaa asiakkaan ostoksia ja houkuttaa heitä ostamaan lisää tuotteita.

Tässä esimerkki lisämyynnistä, lahjanaru on teipin vieressä. Tämä parantaa helpottaa asiakkaan ostosreissua ja houkuttelee ostamaan tuotetta.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti